Hej från Thailand

Hej på er allihopa!
Har fixat svenskt tangentbord på datorn nu, gött :)
Just nu är vi i Phuket, det är värmebölja vilket innebär ca 40 grader i skuggan. Det är helt otroligt varmt och man orkar knappt ligga i solen.
Sen sist jag skrev har det hänt väldigt, väldigt mycket.
Vi hittade på massor av olika saker i Pattaya, vi åkte ut till en ö som hette Koh Lan, vilken var väldigt fin. Jag hade otur och drack alldeles för lite vatten så jag svimmade mitt på asfalten när vi skulle åka hem. Direkt var det 10 thaimänniskor där och hjälpte mig, massage, baddade med vatten osv osv, de är underbara!
Efter första veckan åkte vi till Malysia, till en ö där en av världens finaste stränder ligger och det kan jag medge att det var sant. Helt OTROLIGT fin strand, alldeles kritvit och havet var ljusblått. Vi bodde i en bungalow ca en meter från stranden, så våran utsikt var perfekt. Det var som att bo i paradiset. Jag saknar Malysia väldigt mycket, vill bara tillbaka!
Efter det åkte vi till huvudstaden i Malaysia o shoppade och dagen efter drog vi vidare till Thailand igen.
Just nu är vi alltså i Phuket och vi har hunnit åka ut till Phi Phi Island och övernattat en natt. På onsdag åker vi till Bangkok och ska bo på ett av världens högsta hotell en natt, 83 våningar. Sjukt nice!
Sedan åker vi hem. Vi hörs när jag är hemma i Sverige igen!
Många kramar

Thailand

Hej allihopa!

Allt ar superbra her nere, det er ca 35 grader varje dag!!
Huset er jettefint och vi trivs hur bra som helst, vi har fott prova pa att leva thailivet lite och det er inte alls fel.

I tisdags akte vi med pappas kompis Anders bat ut till en annan strand och idag har vi vart po en aligatorfarm. Vi har klappat tigarar och elefanter och treffat po krockodiler.

Allt er hur som helst helt underbart och po sondag aker vi vidare till malaysia!!

Hor av mig ner vi er i thailand-phuket igen, om ca en vecka!

Pussokram

Elevrådet 08/09

Tog foto idag med elevrådet, såhär blev det fina resultatet:

Imorgon åker jag som sagt.
Ha det underbart här hemma.
Pussokram till er

2 days left!

Tvååå dagar kvar!
Ipoden är fullproppad med musik, väskan är packad och jag har sån sjuk resfeber.

Sista dagen innna jag åker kommer att bestå av fotografering med elevrådet, ett möte och min enda lektion för dagen: idrottslektion som jag inte kommer kunna vara med på pga av att jag är halvsjuk. Tråkigt tycker jag som älskar idrottslektionerna!
Efter skolan ska jag fixa lite saker, inhandla det sista inför resan och på kvällen blir det filmkväll med några tjejkompisar.

Ha det nu grymt här hemma, ska försöka blogga nån gång ifrån Thailand, om inte annat så håll koll på denna länken:
(http://wanghultarna.spaces.live.com/default.aspx) .
Där kommer det garanterat bloggas om resan.

Pussokram

Snart dags

Hej kära vänner!
Nu är det inte långt kvar tills jag åker, om 4 dagar närmare bestämt.
Det känns otroligt underbart, lämna vintern bakom sig några veckor och tillbringa dem i solen istället, inte alls fel!
Resplanen ser ut så att den första veckan tillbringar vi i huset i Pattaya, när vi befinner oss där kommer vi även besöka en och annan ö i närheten. Därefter åker vi till Malaysia och är där några dagar för att sedan resa vidare till Phuket. I Phuket kommer vi även att åka ut till Phi Phi Island en dag. De sista dagarna kommer vi tillbringa i Bangkok och shoppa som bare den.
LOVELY!

Denna veckan finns det mycket som ska göras/har gjorts.
Idag hämtade jag de sista sakerna hos pappa som jag skulle ta med mig till resan och därefter besökte jag morfar på KSS, han är på bättringsvägen vilket glädjer mig!
Imorgon har jag två möten + skola och på kvällen ska jag och Lina K kila iväg till bion, ska bli mysigt!
Resterande dagar går åt till att plugga, packa och umgås så mycket som möjligt med alla vänner!
Nu ska jag snart lägga mig och sova, har rättskunskap klockan åtta imorgon.

Hör av mig nån dag innan jag åker.